dia microrganismo pumpkin
How are microorganisms related to the beach and the sea? Find out on September 17th, the International Microorganism Day. From 4 pm to 7 pm, the wonderful world of microorganisms will be on display at Caxias beach, Oeiras, in a Sunset with Science.

Amongst microscopy observations, demos and talks with ITQB NOVA researchers, we have several activities to explore the science of microorganisms. Find out more about the latest scientific developments based on marine microorganisms, namely for the development of new drugs. There will be surprises for all ages, challenges for the kids and the must-see DJ E. coli.

This event is supported by Oeiras Municipality:

PT

O que têm os microrganismos a ver com a praia e com o mar? Venham descobrir no dia 17 de setembro, Dia Internacional do Microrganismo..Entre as 16h e as 19h, o maravilhoso mundo dos microrganismos vai marcar presença na Praia de Caxias, em Oeiras, num Sunset com ciência.

Entre observações ao microscópio, demonstrações e conversas com investigadores do ITQB NOVA, são várias as atividades para explorar a ciência dos microrganismos. Fiquem a saber mais sobre os últimos desenvolvimentos científicos com base em microrganismos marinhos, como por exemplo para o desenvolvimento de fármacos. Há ainda supresas para todas as idades, desafios para os mais pequenos e o imperdível DJ E. coli.

Este evento é organizado com o apoio do Município de Oeiras.

More information about this event: https://www.itqb.unl.pt/news/microrganismo2022